Al meerder dagen in Chili - Reisverslag uit , van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Al meerder dagen in Chili - Reisverslag uit , van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Al meerder dagen in Chili

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

30 Juli 2008 | ,

Hallo,
Inmiddels zitten we al weer meerdere dagen in Chili, vanuit de zoutvlakte zijn we meteen door gereden naar de grens.
De 1e dagen hebben we in San Pedero de Atacama door gebracht. Dit dorpje is een echt hippie dorp, zeer relaxed en midden in de enorme woestijn. Dit is de droogste plek ter wereld er valt maximaal 50 milimeter regen per jaar.
We zijn hier de maanvallei en de valei de Muerte gaan bekijken. We merkten echter dat we dit landschap al herkende, weer hetzelfde en ook de stof werden we een beetje moe. We hebben daarom de bus geboekt naar Santiago, de hoofdstad van Chili.
We hebben deze zondag genomen en kwamen 23 uur later aan in Santiago. De busreis was fantastisch! Ten 1e omdat er verschillende landschappen aan ons voorbij trokken, van woestijn naar halfwoestijn. Als we nu nog verder door zouden reizen naar het zuiden komen we in Patagonie terecht maar daar is het nu echt te koud (helaas). Ten tweede omdat de bus gewoon lekker luxe was, heerlijke stoelen, goed gegeten, wat wil je nog meer?
Gister hebben we Santiago verkend, 7 uur gelopen, door de stad, echt een leuke stad met veel koloniale gebouwen maar ook modern, alles door elkaar.
Het is hier nu winter, dat betekend zo´n 15 graden met volop zon. Gister dan ook regelmatig op een teraasje neer geploft en de stad aan ons voorbij zien trekken.

Over een weekje komen we alweer naar huis, we voelen echter dat dat goed is. We beginnen ons eigen leventje en iedereen die daar in/bij hoort te missen.

Omdat we het jammer vonden om deze laatste week, niet goed te benutten, hebben we besloten om nog tickets te boeken naar de Paaseilanden. De komende 4/5 dagen gaan we daar de boel verkennen. We hebben een lekker luxe hotel geboekt en gaan nu proberen om de kermis niet teveel te missen en gewoon nog te genieten van al dat moois dat we de komende dagen nog gaan zien.

Heel veel groeten allemaal van ons!

• 30 Juli 2008 - 15:27

Rick En Alette:

hoi luitjes,

wederom geweldig ook de foto's zijn weer super.
    nog een goed bericht we hebben een locatie voor pinksteren.

groetjes van 2 bijna zeelsternaren

• 30 Juli 2008 - 22:12

Cas:

niet teveel eieren schilderen dan bij paashaas

• 01 Augustus 2008 - 06:29

Dennis:

Leuk man paaseiland.
    Zouden jullie wat info over hotels ed mee willen nemen voor ons!!!
    We zijn aan het twijfelen of we daar ook naar toe gaan. Schijnt dat de tickets en hotels duur zijn.Kunnen we mooi jullie ervaring aanhoren.

Hele leuke reisverhalen en foto's.
    We spreken nog wel een keer af.

Groeten

• 01 Augustus 2008 - 06:29

Dennis:

Leuk man paaseiland.
    Zouden jullie wat info over hotels ed mee willen nemen voor ons!!!

Hele leuke reisverhalen en foto's.
    We spreken nog wel een keer af.

Groeten

• 01 Augustus 2008 - 08:01

Peter Sandkuijl:

Haahahaha de kermis niet te veel missen... De voorbereidingen zijn in volle gang, de straten zijn afgesloten, de opbouwers zijn al bezig. Deze week zijn de vriendjes al aan het vragen: "Jij gaat vrijdag toch ook NIET kijken of het allemaal wel goed staat ?! ;-)
    De "vibe" wordt steeds sterker, Zilst kermis gaat weer gebeuren ! Het weer is zich ook al aan het voorbereiden, 30 graden de afgelopen dagen, drinken in de korte broek !

De boodschappenlijst voor vanavond is weer van een formaat wat we maar 2 keer per jaar hebben, wat is er tenslotte leuker dan 20 dronken mensen over de vloer die in een uur tijd je keuken omtoveren tot een ravage... En dan de pijn in voeten van het staan, pijn in de buik van alle alcohol en vet eten, pijn in de buik van het lachen..... Nee jullie gaan Zilst kermis niet missen ;-)

Hang in there

Peter !!

• 01 Augustus 2008 - 17:47

Miri-An Barel:

Hallo daar,

Nou als de Paaseilanden per ongeluk zouden tegenvallen (niet dat ik dat geloof), dan kunnen jullie als je snel bent nog wat zilst kermis meepikken.
    Ook een mooi cultureel evenement, vooral bekeken van boven uit jullie eigen vertrouwde spiekraampje.
    Maar alle gekheid op een stokje we gaan jullie missen met de kermis (vooral ook de bakplaat)dus het wordt zoetjes aan tijd om geestelijk jullie terugreis voor te gaan bereiden.
    Nog heel veel plezier en geniet momenten op de Paaseilanden, de plaagberichtjes zullen jullie nog wel overspoelen.
    groetjes en knuffels van de Bareletjes.

• 01 Augustus 2008 - 18:43

Joyce:

wow! Allemaal weer super indrukwekkend. Dat wordt een avondje in de hoek voor een powerpoint!!!

Zilst staat op zijn kop. Cas loopt onrustig langs, Peter heeft zijn asprines al ingeslagen, de kinderen tellen centjes, Ronnie telt het bier.. ik weet niet, volgens mij gaat er iets gebeuren. Een welkom thuis feestje ofzo (maar waarom dan zoveel tenten voor jullie huis)

Geniet er nog maar lekker van!!! tot donderdag :-)

• 02 Augustus 2008 - 08:44

Cas :

nou dat onrustig valt wel mee hoor. maar ja ronnie is niet meer te houden en iemand moet hem toch behoeden van gekke dingen doen, dus ik heb me maar op geofferd om dat te doen. En ja om je gerust te stellen de kermis staat er en ( je geloofd het niet) ja ze verkopen er bier en er er was weer niks aan gisteren avond dus je mist net zoals peter zei, JE MIST NIKS. groeten Cas

• 02 Augustus 2008 - 09:04

Dana:

hallo paul en eus.

wel jamer dat jullie niet mee naar de kermis gaan.en trouwens er staan twee hele goote tente voor de deur.
    10 MILJOEN MENSEN!!!! dat ziin er veel.

groetjes dana

• 03 Augustus 2008 - 09:59

Cas:

nou de eerste momenten hebben we weer gehad, en de eerste katers zijn ook alweer aanwezig, Het was zaterdagavond natuurlijk niet zo druk omdat jullie er niet waren, Dus wij vonden er natuurlijk ook niks aan. joyce en ons Mir hebben bij peter vanacht gebakken dus de keuken was niet zo een ravage als normaal.En vincent heeft denk ik vandaag een droge bek van de whisky.Verder hebben we ons er maar door heen geworsteld en beginnen we aan DAG 3 van ons vakantie werk. Groeten