Polonesie, Paaseiland - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Polonesie, Paaseiland - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Polonesie, Paaseiland

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

03 Augustus 2008 | Chili, Santiago de Chile

Hallo luitjes,
Inmiddels zitten wij alweer enkele dagen op Rapa Nui oftewel Isla de Pascua oftewel eastern island of op zijn Nederlands Paaseiland.
We zijn erg blij dat we de keuze gemaakt hebben om niet in Santiago te blijven maar om hier de laatste dagen van onze vakantie te slijten. Het weer is geweldig, lekker op terrasjes zitten, in de zon liggen en uiteraard het eiland verkennen en zijn mysterieuze beelden verkennen.
De 1e dag, hebben we wat rond het stadje gelopen (Hanga roa) en lekker op het strand gelegen en hier en daar wat gekletst.
De volgende dag zijn we met een tour mee gegaan om de rest van het eiland te verkennen. Gister hebben we te voet, een vulkaan beklommen.
Het is hier net een dorp, we komen steeds dezelfde mensen tegen en ouwebetten dan ook wat af. We missen de kermis helemaal niet (slik...).
Wat erg leuk was, was dat bij terugkomst in ons hotel, laat op de middag, ineens een bruiloft aan de gang was. Wat bleek, een kerel uit Santiago (die bij ons in het vliegtuig zat en bij ons in de taxi) had als verassing voor zijn aanstaande een traditionele bruiloft geregelt. Toen we ze gingen feliciteren, nodigde hij ons uit om met hen mee te gaan. Erg leuk om dit eens mee te maken.
Vandaag is het zondag en doen we helemaal niks, site een beetje bij werken, lachen om de berichten die o.a Gerwin geplaatst heeft en om de vele "de kermis begint bijna kriebels" berichten, cappucino drinken, in de zon liggen, etc.
Kortom we zijn ons aan het voorbereiden op de grote reis terug.

We wensen heel Zilst een SUPER kermis en we horen de ver

• 04 Augustus 2008 - 10:17

Cas:

De eerste regendansen zijn dan ook weer uitgevoerd op dag 3 in de middag. Ik ben zondagavond thuis gebleven en ons Mir is opzuip gegaan en heeft de barel eer weer hoog gehouden.verder de hele zondag avond geregend maar daar laaten ze zich niet door uit het veld slaan. De kanjers weer.
    En de eerste gedachten over donderdag zijn ook weer van start gegaan dus het volgende feest is weer in voorbereiden. Tja is het dan nooit genoeg voor die gilde drinkers.
    Nee het lijkt er nietop. En Gerwin is al 4 dagen op cavia jacht voor paul, want die lust natuurlijk niks anders meer na deze vakantie anex expeditie.
    Veel plezier nog en eus kijk uit met lachen want anders val je in de vulkaan en krijg je een warme muts.
    En was die bruiloft niet stiekem voor jullie zelf.

groeten en proost.

Dan ga ik kijken of ik morgen de kelnerrace kan overleven. En de heren vandaag weer op kroegentocht dus dat gaat weer wat worden vermoed ik.

• 04 Augustus 2008 - 17:58

Rob:

Dat het eiland nog open was, zo'n maand of 4 na pasen....

• 05 Augustus 2008 - 01:23

Cas:

Tja pascal wat zal ik er verder van zeggen. hahahhihihih

• 05 Augustus 2008 - 08:55

Cas:

zo en nu gaan we ons opmaken voor de laatstte dag. metd ekelnerrace voor de boeg zal het en zware dag gaan worden. Peer heeft de sandkuylen dag ook weer heelhuids overleefd. en jan , ben en ron de dweiltocht ook maar weer net. dadelijk een horen of joyce van peer nog leefd want die was met Nanda helemaal van god los. De eikes waren bij jullie een slapende han en stuiterdende debbie. groeten van de kermisklanten