De evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu De evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

De evenaar

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

17 Juni 2008 | Ecuador, Quito

Hoi hoi,
Vandaag hebben we wat zaakjes afgehandelt hier in Quito. We hebben een nieuwe camera gekocht en we hebben geregelt dat we een cd gebrand hebben van de foto´s uit de jungle, die andere hebben gemaakt. Deze staan inmiddels al op de site.
Naderhand hadden we nog tijd over om naar "the ecaudor" te gaan. Het vervoer met de bussen verloopt hier erg goed en is leuk om mee te maken. Er rijden erg veel bussen, op de vooruit staat welke bestemmingen de bus aandoet. Er hangt een ´mannetje´ uit de bis, die hard roept waar de bus naar toe gaat. Als je in of uit wil stappen moet je in een half rijdende bus springen. Je betaald hier 0,25 dollar voor per persoon, de afstand binnen Quito maakt niet uit. Dat is nog eens een systeem he!?
De bussen zitten, staan of hangen dan ook aardig vol.
Maar goed, wij op weg naar de evenaar. Hier aangekomen hebben we uitleg gehad over het verschil tussen het zuidelijk halfrond ten opzichte van het noordelijk halfrond. Interessant om dit eens middels proefjes aan den lijve te ondervinden. Als je bijvoorbeeld met je ogen dicht precies over de evenaar probeert te lopen, lijkt het alsof je enorm zat bent, de krachten van de twee halfronden trekken aan je waardoor je geen rechte lijn kunt lopen. Verder hebben we geprobeert om een ei op de kop van een spijker te plaatsen, dit is gelukt omdat de zwaartekracht precies naar beneden is. Kortom een leuke bezigheid als je toch in de buurt bent.
Vanavond hebben we in ons hotel gegeten en zo meteen gaan we de tassen weer pakken om door te reizen naar de Galapagos. We komen hier zondag weer van terug. Als we maandag weer uitgerust zijn zullen we hier het volgende verslag van uit brengen.

Hasta luego!
Groeten Paul en Eus

• 18 Juni 2008 - 04:48

Rob Enzlin:

Veel plezier, en nu goed op de camera letten.
    (Mijn sollicitatie is stukgelopen, helaas)

• 19 Juni 2008 - 07:48

Joyce:

Ik ben benieuwd of er inderdaad bergen met krabben daar over de weg rennen op de Galapagos! Foto's dus! Have fun

• 19 Juni 2008 - 16:08

Zoë Barel:

het moet wel leuk zijn geweesst op de evenaar.
    ik hoop dat nog meer foto's komen. want ze zijn heelm leuk.

• 19 Juni 2008 - 21:31

Frans En Jack:

Geweldig zo'n vakantie!
    We hoorden vanmiddag in Den hoek waar jullie naar toe gingen. Mooie foto's! We blijven jullie volgen, veel plezier!

• 20 Juni 2008 - 05:57

Albert:

Hoi paul en Eugemiek.

Ik ben weer op de hoogte.
    Mooi om jullie verhalen te lezen. Alleen erg jammer van jullie camera.
    Veel plezier tussen de leguanen.

p.s. Duitsland Portugal
    3 2

Gr. Albert

• 21 Juni 2008 - 17:33

Lony:

Wat maken jullie speciale dingen mee zeg! Geweldig om te lezen. Ik hoop dat er nu verder geen vervelende dingen meer gebeuren zoals camera's die verdwijnen.
    Ik kom binnenkort weer even bijlezen. Geniet er van!!

Groetjes Lony

• 22 Juni 2008 - 10:07

Marjan Coops:

Wat jullie allemaal meemaken, zeg! Super! NOg ontzettend veel plezier .

• 30 Juli 2008 - 18:13

Gerwin:

"Als je bijvoorbeeld met je ogen dicht precies over de evenaar probeert te lopen, lijkt het alsof je enorm zat bent" .. whahahahaha! Ik denk dat het komende weekend die evenaar door Zilst loopt dan, met het ophanden zijnde Kermis gelag. Tsjonge jonge, laat je niet vanalles op de mouw spelden daar in den vreemde vrinden, haha. Kostelijk verhaal, dat dan weer wel!