Galapagos eilanden. - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden. - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden.

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

22 Juni 2008 | Ecuador, Galápagos

Hoi hoi,
We zijn weer terug vanuit de Galapagos, wat een prachtige dagen hebben we gehad.
We hebben 5 dagen met een zeilboot ´de encantada´ van eiland naar eiland gevaren. We waren in het gezelschap van 2 mensen uit Ierland, 1 uit Australie, 1 uit Londen en een Spaans gezin met 4 kinderen. Een leuk gezelschap wat het verblijf alleen maar aangenamer maakte. De encantada, was een -niet al te grote-boot, gezellig, erg goed gegeten maar ook erg schommelig. Wij zijn er aan gaan twijfelen of we wel van Piet Hein afstammen want we zijn de eerste 2 nachten behoorlijk zeeziek geweest. Maar goed, dat is een detail want de tijd overdag was OVERWELDIGEND!
Geweldig, de dieren zijn niet bang voor de mensen en je kunt ze gewoon tot op een meter afstand benaderen. We hebben echt allerlei dieren gezien, die je normaal gesproken alleen maar in de dierentuin tegenkomst, ik zal een opsomming geven:
flamingo´s,
Zee en land leguanen,
Zee en landschildpadden,
Haai,
Roggen,
Allerlei andere vissen met mooie kleuren,
Slang,
Homo sapiens,
etc. etc.

We hebben 3 keer gesnorkeld op volle zee, de laatste keer, hebben we 15 minuten boven een zeeschilpad mee gezwommen, super!
De gids die we hadden wist erg veel over de dieren en planten te vertellen, wat allemaal even interessant was.
Maar het mooiste van alles was, dat we gewoon in de wereld van de dieren liepen en daar het leven van de beesten hebben aanschouwt. We hebben beesten geboren zien worden, placentas van de zeeleeuwen zien liggen, nestjes met vogels gezien, vechtende lavahagedissen omdat ze beiden hetzelfde vrouwtje wilden hebben, beesten die dood gegaan zijn of aangevallen door haaien en daardoor wonden hadden.

Het landschap was ook prachtig, we zullen weer wat foto´s toevoegen zodat jullie een beetje mee kunnen genieten.

Voor de insiders: Lonesome George is nog steeds in leven, er is echter nog niet voor opvolging gezorgd. Over enkele jaren zullen ze hem waarschijnlijk gaan klonen, why not!?

Dat Darwin juist op deze plek zijn evolutietheorie bedacht heeft, is voor ons helemaal duidelijk.

Op dit moment (zondag 22 juni) zijn we terug in Quito, morgen gaan we door naar Banos.

In het vliegtuig vernamen we dat Nederland eruit ligt....helaas... maar toch nog een beetje overwinning door onze Guus.

Hasta luego!

Paul en Eus

• 23 Juni 2008 - 08:34

Jack En Frans:

Geweldig! we blijven jullie volgen.

• 23 Juni 2008 - 14:27

Tante Mieke:

geweldig dat jullie zo genieten. kan me wel een idee vormen, zo tussen de dieren, was ook zo op safari. geniet nog maar lekker.

• 23 Juni 2008 - 16:57

Marcel:

Klinkt goed daar!
    Veel plezier daar nog en geniet ervan!
    Groetjes!!

• 23 Juni 2008 - 17:13

Reubke:

haha een "blauwvoet jan van gent" ?? als er niet een foto bij stond zou ik denken dat er een fleske drank mee was vanuit Zilst ;-) Veel plezier daaro ! Instanbul was trouwens een top weekend !

• 23 Juni 2008 - 20:51

Rob:

Wederom een gaaf avontuur, mooie foto's.
    Groetjes,
    Rob

• 23 Juni 2008 - 21:39

Marlène:

Wauw, wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Leuk om zo op de hoogte te blijven en alvast een selectie van jullie foto's te zien. (wel balen dat je toestel gejat is, maar aan de foto's te zien hebben jullie een goede nieuwe camera) Heel veel plezier verder, ik blijf jullie volgen.

Groetjes, Marlène

• 24 Juni 2008 - 10:06

Kitty Hendriks:

Hey Luitjes!

Ik werd op jullie log geattendeerd door pa!
    GEWELDIG!! Ik blijf jullie volgen!!

Grtzz Kitty

• 24 Juni 2008 - 16:57

Christy Ron Brigitte:

hoi hoi

wat een geweldig avontuur! leuk om er alles over te lezen. ga zo door! groetjes christy ron brigitte en lucky