Abseilen (jiihaa) - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Abseilen (jiihaa) - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Abseilen (jiihaa)

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

24 Juni 2008 | Ecuador, Baños

Hallo daar,
Inmiddels zitten voor ons onze eerste avonturen erop in Banos. Banos is een leuk toeristisch dorpje, midden in de Andes. Wat dit stadje zo speciaal maakt is dat het gelegen is aan de vulkaan Tungurahua. Deze is constant actief, met mooi weer zie je overdag de rookwolken uit kratermond komen en ´s nachts zie je de lave eruit stromen. Enkele jaren geleden hebben ze het hele dorp geevacueerd omdat deze vulkaan op uitbarsten stond. Een speciale plek dus mits het mooi weer is. Helaas is het erg bewolkt en soms valt er een bui, we hebben dus nog niks van de vulkaan gezien (alleen maar foto´s). Maar goed het kan niet altijd mee zitten daarom zijn we maar iets anders gaan doen. Vanochtend zijn we samen met eenjonge vrouw uit Oostenrijk gaan abseilen in watervallen. We hebben 5 watervallen abgeseild en een soort van ´tokkel´ vlucht gedaan. Echt weer enorm gaaf (zie de foto´s).
Zo meteen gaan we naar de hotsprings, dit zijn warmwaterbaden, die door de vulkaan op natuurlijke wijze warm gemaakt worden, het afkoelen gebeurt onder een waterval. Zo meteen maar weer eens gaan ondervinden wat dat weer is.

Verder is het eten hier erg goed, we freten ons helemaal te pletter aan alllerlei overheerlijke maaltijden. Een uitgebreide maaltijd kost hier nog geen 5 dollar. Een beetje activiteit is dus voor ons wel nodig anders komen we zo rond als een tonnetje terug.
Gister hebben we de 1e nederlanders ontmoet, heerlijk om weer eens nederlands te kunnen praten ipv engels, duits en een beetje spaans.

Morgen reizen we door naar Guamote. We hoorden vandaag dat het treintraject van de duivelsneus gesloten is vanwege het weer en een aardsverschuiving. Jammer want we hadden graag op het dak van de trein dit bijzondere traject willen afleggen. We zijn nu een beetje aan het uitzoeken hoe we onze route dan gaan vervolgen, er is genoeg moois te zien en te doen, dus er komt wel weer een mooi alternatief.

Nou luitjes, de mazzel weer en tot mails of iets anders. Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Stom maar wel waar, we kijken elke dag op onze site om te kijken of er weer een nieuw berichtje is. We kunnen toch niet zonder jullie.

Groetjes van Paul en Eugemiek

• 25 Juni 2008 - 09:32

Gertrud:

Hey Paul en Eugemiek,

Gaaf zeg, al die dingen die jullie gedaan hebben en wat een leuke foto's! Heel veel plezier en lekker genieten maar dat lukt wel aardig heb ik het idee.

Doei doei
    groetjes Gertrud

• 25 Juni 2008 - 10:35

Pascal:

Nou dan maar ook een reactie van mij.

Leuk om allemaal te lezen, ga zo door. Ik werk wel!!!!

• 25 Juni 2008 - 10:44

Ingrid:

hé lieverds,

Wat een belevenissen toch allemaal daar. Hier is niets van een vulkaan of watervallen, maar ach iede zijn meug?! Hier gaat het z'n gangetje, Even een klein detail eus.... Ben vrijdag met mijn website aan de slag gegaan en het eerste ontwerp ligt eral. Helemaal te gek. Als alles goed gaat gaat ie september de lucht in!!!! Dikke kus

• 25 Juni 2008 - 11:08

Willeke:

Hé harde werkende vakantie gangers!
    Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat. En wat een belevingen allemaal zeg. Is weer eens wat anders dan de bergen van M'tricht of een k(r)ater van een avondje stappen..
    Nogmaals; geniet er lekker van dan houden wij jullie wel op de hoogte van alles wat er hier gebeurd.
    Dikke zoenen van je nichie uit Valkenswaard

• 25 Juni 2008 - 11:16

Barend:

Equador...Equador!
    is het een leuk plekje?
    hier in (valkenswaard)
    is het goed.
    effe een dagje vrij.
    zo te zien is het daar warm hier is het maar 23 graden.
    en vandaag een dagje naar de KLIMBIM!
    nog veel plezier in Equador

• 25 Juni 2008 - 16:35

Ingrid Wijnen:

Hallo luitjes,

wat een avontuur zeg.Niet te geloven! En wat een mooie foto's, vooral van al die dieren, geweldig. Geniet maar volop en ik lees met veel plezier jullie verslagen. Ga zo door!

Heel veel groetjes van Ingrid

• 25 Juni 2008 - 18:25

Anne-Mieke:

Ha die Eus en Paul,

Wat gaaf wat jullie daar allemaal doen. Geniet lekker van de vakantie.

Groetjes,
    Anne-Mieke

• 25 Juni 2008 - 20:22

Tante Jos & Ome Bert:

Oma zou zeggen kom toch gauw naar hous toe, me da gekke gedoe.
    Maar wij zeggen pas goed op jullie zelf en al het goeds uit (Meer)Veldhoven.

• 26 Juni 2008 - 18:41

Anoeska:

Heey,

Super om te lezen wat jullie zoals doen op jullie relax-vakantie!
    Het was precies wat ik dacht: uitslapen, een beetje rondhangen, kerken bezoeken. Precies wat ik van jullie wel verwacht had. ;)
    Nog veel plezier en hou ons op de hoogte.

Anoeska

• 27 Juni 2008 - 09:13

Nicolle:

Geweldige vakantie. Peet en ik zijn stiekem wel een beetje jaloers op jullie avonturen. Wij hebben iets heel anders in het vooruitzicht. Bruisend Eersel! Ook leuk en een stuk relaxter, dat dan weer wel. We volgen jullie reis en als onze berichtjes jullie inspireren tot schrijven en het achterlaten van foto's, dan heb ik hiermee toch weer goed mijn best gedaan. Hou alles heel.

Groetjes,

Nicolle & Co.

• 27 Juni 2008 - 11:39

Hans En Silvia :

wat een mooie verhalen allemaal.En jullie hebben nog een lange tijd voor de boeg.Geniet er maar lekker van wij blijven jullie volgen.Groetjes en kussen van de overburen....

• 27 Juni 2008 - 17:02

Miri-an Barel:

Hoi Eus en Paul

Wat jammer nou dat je niet boven op die trein kan.
    We zijn benieuwd wat jullie weer gaan vinden als alternatief.
    Hier gaat alles zijn gangetje, we hebben van de week een jonge merel geadopteerd.
    of hij het gaat overleven weet ik niet maar hij eet en poept voor drie.
    Dana heeft haar kinderfeest gehad bij Joyce en haar paardenvriendjes,het was hartstikke leuk.
    Dit waren onze avonturen. Heel veel plezier nog met jullie avonturen en doe voorzichtig groetjes,knuf en xxx van de Bareletjes.

• 27 Juni 2008 - 17:36

Zoë Barel:

ik vond het verhaal heel erg mooi en de foto's ook.
    ik hoop dat jullie nog veel meer leuke dingen zullen zien en doen.

• 27 Juni 2008 - 18:07

Cas:

Dag saamjes.

Paul, ik zie 1 aktie foto van jouw en de rest ben je alleen maar aan het eten.

Goed, hoe vol zo.
    Het ziet er wel allemaal mooi uit ( ja, gij ook eus)moet ik zeggen. Misschien krijg je nog wel de kans om te trainsurfen. Jammer dat het niet ging maar je kan niet alles hebben. En moet zeggen ben het wel met pascal eens. EN WIJ MAAR WERKEN. TJa maar om 4 uur opstaan op je vakantie is dan ook weer niet alles. Veel plezier nog en geniet ermaar van. groeten Casje

• 27 Juni 2008 - 22:11

Peer En Irma:

wij volgen jullie reis nu ook en geniet ervan

• 30 Juli 2008 - 18:25

Gerwin:

Die 'klaar voor de start' foto .. gelde dat ook voor Paul? Het is net alsof 'ie 2 seconden voor de foto werd genomen verteld werd wat abseilen eigenlijk inhoudt.
    Mag je bij terugkomst effe toelichten Paul. En of je die hose schoon hebt gehouden ;-)

• 30 Juli 2008 - 19:10

Gerwin: