nieuwe avonturen - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu nieuwe avonturen - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

nieuwe avonturen

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

27 Juni 2008 | Ecuador, Cuenca

Hallo, daar zijn we weer,
De laatste keer dat we iets geschreven hebben was in Banos met ons waterval-abseil- avontuur. Inmiddels zijn we alweer een stuk verder gereisd en weer de nodige dingen gezien en mee gemaakt.
Na Banos, zijn we doorgereisd naar Quamote, dat zegt jullie natuurlijk helemaal niks..... en dat is maar goed ook!
We kwamen daar op woensdagmiddag aan, een klein nikszeggend dorpje, een aantal huizen, een kerk (off course) en verder helemaal niets! Toen we daar rond liepen (we hebben het dorp meerdere keren rond gelopen) waren wij de attraktie. Er was geen restaurant of niks te bekennen en het werd er koud. We hebben daarom wat yoghurt gekocht een reep chocola en een zak chips en zijn naar ons hotel gegaan waar we met onze thermokleding het diner gebruikt hebben in bed. Dat is weer eens wat anders. Warm water was er niet, dus maar om 19 uur gaan slapen. Je zult je nu afvragen waarom we naar zo´n gehucht gaan.Dat zullen we eens uit de doeken doen.
Op donderdag is het daar (indianen) markt. Er komen alleen maar locals en geen toeristen, dat stond ons wel aan. We zijn om 6.00 opgestaan, het zonnetje scheen en zijn we de enorme markt gaan bekijken. Het was echt zeer de moeite waard, alleen maar Ecuadorianen en geen toeristen! Er werd van alles verhandelt zoals: groente en fruit, koeien, varkens, huishoudelijke artikelen en wat voor ons nieuw was, ook cavia´s. dit is de lokale lekkernij hier.
Begin van de middag hadden we voldoende gezien en zijn we doorgereisd naar Alausi. Een leuk klein dorpje. We hadden namelijk gehoord dat de trein vanaf daar wel zou rijden. Toen we ´s avonds een hapje gingen eten, kwamen we toevallig de nederlandse stelletjes, die we in Banos al ontmoet hadden, daar ook weer tegen. In een pizzeria, onder begeleiding van o-solo-mio mannen, hebben we daar een erg gezellige avond gehad.

Vanochtend waren we om 6.30 alweer bij het treinstation en jawel.... de trein zou gaan rijden en wij mochten op het dak zitten! Zo komt het dat we alsnog het traject ¨van de duivelsneus¨ gedaan hebben. Wederom een nieuwe ervaring!
Zojuist zijn we gearriveerd in Cuenca, we hebben een busreis van 4 uur erop zitten, dwars door de Andes.
Morgen gaan we een hike doen in een nationaal park. We zitten dan flink op hoogte, we starten op 4200 meter. Hopelijk gaat dit allemaal goed komen. Uiteraard gaat er een gids mee zodat we daar niet gaan verdwalen. Foto´s volgen nog.

Lieve mensen, bedankt wederom voor al jullie leuke berichtjes!

Heel veel groeten van ons.

• 28 Juni 2008 - 06:08

Gerrie:

hoi hoi

Ik vind het een superleuke site, en de foto's zijn schitterend.
    Geniet nog van dit unieke avontuur

groetjes Gerrie

• 28 Juni 2008 - 06:15

Sophie,dochter Gerri:

hoi hoi

ik vind de foto's van de dieren super.
    de foto van de leguaan heb ik als bureaublad gebruikt

groetjes Sophie

• 28 Juni 2008 - 06:34

Rob:

Het lijkt me erg gaaf om op het dak van de trein te reizen, en cavia zal best smaken. ;-)

• 28 Juni 2008 - 06:45

Anne-Mieke:

Ha die Eus en Paul,

Ik heb net samen met Myra de foto's bekeken van jullie treinreis en Myra wil ook een keer op het dak zitten, dat is veel leuker dan in die saaie trein.

Groetjes,
    Anne-Mieke

• 28 Juni 2008 - 07:32

Dennis:

Heehee

haha dat Paul Rovers nog eens een attractie zou zijn: Geweldig!!!! hahahah (schuddebuiken)
    Mooi avontuur tot nu toe; ben jaloers!!!!
    Nog een fijne 1,5 maand

Greetz Sinned ed Tiw

• 28 Juni 2008 - 12:21

Zoë Barel:

bet lijkt me heel leuk op het dak.
    en ik ben beneuwt naar het voorige verhaal.

• 28 Juni 2008 - 12:33

Daantje:

heey eus en paul

julli hebben het zeker heel erg na je zin.
    ik denk dat er wel 1.000 banaanen zijn, en dat is veel.
    ik vin het wel jamer dat julli niet naar de kermis komen.
    maar als julli het naar je zin hebben is het goed.en met tjieko gaat het ook heel goed .

groetjes daantje

• 28 Juni 2008 - 14:14

Kitty:

Ennuh, heb je ook zelf cavia gehapt??
    Smul van jullie verhalen!

• 28 Juni 2008 - 15:38

Leo En Franka:

Wat een reis maken jullie Je maakt van alles mee en jullie deinzen nergens voor terug geweldig!Niets is jullie te dol.Elke dag kijken we weer met spanning of er een berichtje is.Groetjes en nog veel plezier.

• 29 Juni 2008 - 13:20

Ricky P:

tsjonge jonge wat een avontuur echt te gek, maar een vraagje zelf ook nog even lekker gesmuld van de cavia?

groetjes rick

• 29 Juni 2008 - 13:23

Ricky P:

o ja ik wordt ook zilsternaar, we hebben een huis gekocht in de mauritsstraat. veel plezier nog

• 30 Juli 2008 - 19:28

Gerwin:

Op de trein reizen .. is dat het Equadoriaanse equivalent van kattenbak?
    En die lokalen maar lachen in de trein: "Al die rare touristen willen zo nodig in de kattenbak"
    Toch, wel stoer. Tegenwoordig zie je dat alleen maar in actiefillums.

Die trosjes nep-chiquitas die wij halen bij de Lidl kan nooit of te nimmer tippen aan de complete plantages die ze daar slijten op de markt! Sodeju zeg. Lamme raden, er zijn niet al te veel Equadorianen die lang last hebben van diarhee.

Hebben jullie geprobeerd uit te leggen wat wij hier doen met cavia's?
    Paar van die ratten-in-bontjas in een van doolhof voorziene sjoelbak flikkeren, en dan moeten de arme beestjes onder bruidspaargevloek en aangemoedig navigeren naar een poortje met score. En dat is dan Hollands gezinsvermaek ende jolijt, dankzij de Wie-kent-kwis.
    .. en zelfs als je dat al uitgelegd krijgt met handen-en-voeten, zal je vast getracteerd worden op een holle nietszeggende Equadoriaanse blik, met het universele 'uhhuh' als commentaar.

Snappen nu natuurlijk wel, waarom er in Zilst in geen velden of wegen een Equadoriaans restaurant te vinden is, hè?
    Zitten toch niet te wachten op een Fred Oster Special met tapiocasaus, of een Mies Bouman liflafje met gegratineerde guacamoleknabbels, of een Andre Hazessteak met geglazuurde oogkraaltjes, brr.

Hoe heet het plaatselijke gerstennat daar eigenlijk? Cavaria? hehehe

smakelijk ginds eus & paul