Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

03 Juli 2008 | Peru, Cusco

Hoi hoi weer allemaal,
Inmiddels zitten we al enige dagen in Peru, zonder dat we dit aan jullie hebben laten weten, schandalig he!? Daarom nu weer even tijd gemaakt om onze ervaringen van afgelopen dagen op de site te zetten.

Vanuit Ecuador zijn we met de bus naar Piura gereisd (dit ligt aan de kust in het noorden van Peru). De reis duurde 9 uur en ging door prachtig Andesgebied heen. Maar goed in zo´n bus maak je niet zoveel mee, dus daar hadden we niet veel over te melden.
De volgende dag, zijn we de hele dag in Piura gebleven en hebben we een daje niks gedaan. Even aan het zwembad gehangen (klinkt leuk, was het ook maar onze bedjes stonden op een parkeerplaats, dus zo luxe was het niet). Die dag verder wat geinternet en ons voorbereid op de dagen die komen gingen. We willen uiteraard graag naar Macchi pichu maar omdat het hoogseizoen gestart is en omdat er een staking is bij de spoorrails zal dit niet erg gemakkelijk worden. Verder hebben we in Piura lekker gegeten, cappucino gedronken en op een marktplein gezeten en alleen maar gekeken. Het valt ons op dat Peru weer anders is dan Ecuador, meer welvarend, duurder (nog niet duur hoor), de mensen zijn groter en minder traditioneel dan in Ecuador.
Gister zijn we om 4.00uur weer opgestaan om het vliegtuig naar Lima te halen, vanuit daar zijn we doorgevlogen naar Cusco.
Cusco ligt op bijna 3500 meter hoogte, we hebben hier gelukkig niet zo heel veel last van. We hijgen wel even flink als we de berg omhoog moeten lopen maar de ademhaling is ook weer snel normaal (lang leve onze uitsloverij op de fitness en de ademhalingstechiek vanuit het dansen).
Cusco is een erg leuk stadje, veel Inkagebouwen die de Spanjaarden weer voor hele gedeeltes hebben afgebroken, maar toch mooi.
Het is wel behoorlijk toeristisch maar goed dit geeft ook weer een bepaalde gezelligheid.
Vandaag zijn we op aanraden van ons Marcel en Coosje (broer en schoonzus) de ruines buiten Cusco gaan bezoeken. We zijn er met de taxi naar toe gegaan en terug komen lopen in de brandende zon, heerlijk....lekker warm!
Vanavond gaan we uiteraard nog een hapje eten en dan op tijd naar bed, want...... het is gelukt!
Morgen gaan we naar de heilige vallei waar we een aantal incaruines gaan bezoeken en dan met de trein verder naar Aqua Callientes. De volgende ochtend zullen we weer erg vroeg opstaan om de Macchi Pichu te gaan bezoeken. We kijken er erg naar uit en zijn benieuwd.

We brengen jullie weer helemaal op de hoogte als we hier geweest zijn.

In Nederland beginnen de vakanties, eind deze week. We wensen iedereen een erg fijne vakantie, geniet ervan en ook deze verhalen horen we weer graag.

Groeten van ons,
Paul en Eus

• 04 Juli 2008 - 06:27

Rob:

Wat een rare plek om te pinnen bij die Incastenen. ;-)

• 04 Juli 2008 - 07:22

René En Marleen:

Hey Paul en Eus,
    Geweldige avonturen! En inderdaad, 'Blijft mooi'! Echt mooi, die foto's van het straatbeeld. We hebben alweer zin in een foto avondje in Zilst! Geniet er van!
    Groetjes René en Marleen

• 04 Juli 2008 - 07:33

Bart:

Hoi Eugemiek en Paul!

Erg Leuk om te lezen hoe het jullie afgaat daar verweg van hier!!

Als ik het zo lees zou je meteen zin hebben om de sfeer ervan te komen proeven ;-)

Albert en ik hebben vandaag ons laatste kantoordagje en sluiten morgen af met onze laatste activiteitendag! (Wij gaan dan ook even echt genieten van de vakantie.)

Ik wens jullie nog een heel erg fijne vakantie toe!!! Geniet ervan en we zullen heel graag de verhalen willen horen als jullie weer terug zijn!!

Maar gelukkig voor jullie is dit nog lang niet aan de orde :-) !!

groetjes Bart, Lian, Tim, Lieke en Teuntje.

en natuurlijk ook van mijn eeneiige tweelingbroer Bérke.

• 04 Juli 2008 - 08:16

Jack En Frans.:

hoi. we volgen jullie vakantie.het is een geweldige ervaring wat jullie allemaal doen en meemaken.hier is de vakantie periode ook aan gebroken. het weer is weer okee,donderdag hebben we flink regen en onweer gehad,maar dit was heel goed voor de tuin.zaterdag kregen we een uitnodiging van dana haar verjaardag. maar daar kunnen we niet naar toe ,mijn zus en nichtjes hebben open huis. volgende keer weer maar . verder geen nieuws.nog heel veel plezier en groetjes vanuit veldhoven jack en frans.

• 04 Juli 2008 - 09:16

Ronald En Janneke:

Hoi wereldreizigers,
    bij die foto's van die Incavrouwen (evt.met baby)krijg ik wel een Frank Goversmomentje.
    En vraag aan die bouwvakkers daar of ze hier een schutting voor ons kunnen bouwen met die Incastenen(ik betaal ze wel zwart uit.)

• 04 Juli 2008 - 14:02

Albert:

Hoi paul en Eugemiek.

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt.
    Super. Heel veel plezier de komende tijd. Ik verheug mij nu al op je reisverhalen als je weer terug bent op kantoor.
    Sorry. Je hebt nog lekker vakantie...
    Hier is alles oke.
    hebben een gezellig BBQ gehad.

Heel veel groetjes en blijf volop genieten van al het moois dat jullie de komende tijd nog gaan zien.

Albert

• 04 Juli 2008 - 20:09

Cas:

Ja, rob vind ik ook die paul probeerd altijd overal geld uit te slaan.

• 04 Juli 2008 - 21:17

Sophia En Christ:

wat een geweldige reis maken jullie heb de berichten gelezen. wij gaan nog een week naar tsechie om met de kermis weer thuis te zijn Samen nog een goede vakantie kom gezond weer thuis g.r. Christ en Sophia

• 05 Juli 2008 - 09:42

Harry & Mia Hendriks:

Beste Eus/Paul,
    Uit het reisverslag moeten wij opmaken,dat jullie straks doodmoe in nederland terug komen??
    vroeg opstaan,vele uren bussen en veel vliegen,
    hebben jullie toch nog wel tijd voor elkaar???
    als jullie straks weer thuis zijn,kun je op je gemak via de foto's e.d.
    de reis nog eens goed doornemen,wij wensen jullie nog vele plezanten
    dagen,tot horens maar weer.
    Groetjes van Mia & Harry
    Doeiiiiiiiii,

• 06 Juli 2008 - 08:02

Marcel En Coosje:

Leuk om te horen wat jullie hebben gedaan. Veel plezier in Macchu Pichu, we zijn benieuwd wat jullie er van vinden!

rtggrccccccccccc en een groet van Marijn

En hebben jullie al cavia gegeten??

• 06 Juli 2008 - 12:54

Anita V.:

Hoi Eugemiek en Paul,

Dat is deze zondagmiddag weer even genieten van jullie belevenissen en foto`s. Geweldig die dieren op de Galapagos en (nog steeds)die kleurrijke inwoners.
    Speciaal ook jullie abseil avontuur. Ik ben benieuwd of ik het na kan doen in de Dolomieten. Ben immers minder getraind.
    Over een paar dagen kan ik met een gerust gevoel op vakantie, nadat ik in een week tijd mijn wachtlijst heb zien groeien. Een en ander is weer onder controle of kan wachten tot half augustus. Op het werk zijn er de laatste tijd wat feestjes geweest. Stuk voor stuk gezellig te noemen!

We zullen nog vaak over jullie avontuur nababbelen.

De vakantiegroetjes, Anita

• 30 Juli 2008 - 19:54

Gerwin:

Ah, Roodkapje is een Peruaans sprookje. Ik heb het al eerder gezegd, jullie moeten verrèkes slim terugkomen. En aan die stenen te oordelen is de kreet 'stapelgek' ook Peruaans.
    Eens kijken wat we kunnen bijschrijven aan Twilight Zone activiteiten van Paul & Eus:
    - Equadoriaans treindakreizen .. check
    - Peruaans Parkeerplaats Pitten .. check

.. gaat prima zo, perfect op schema!