De afgelopen dagen..... - Reisverslag uit Puno, Peru van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen..... - Reisverslag uit Puno, Peru van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen.....

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

13 Juli 2008 | Peru, Puno

Hoi,daar zijn we weer......

De afgelopen dagen hebben we weer veel leuke dingen gedaan, bij deze onze ervaringen van deze dagen.

Vanuit Arequipa, zijn we met een gezelschap van 12 andere toeristen doorgereisd naar canon del Colca. Via 2 natuurreservaten zijn we de 1e dag naar Cabanaconda gereisd. hier hebben we overnacht.
Deze 1e dag, hebben we prachtige landschappen gezien. Aan allerlei kanten zie je vulkanen, vanuit de verte hebben we er 1 zien werken. Verder was het landschap met name ...droog.....Van te voren hadden we niet verwacht dat de zuidkant van Peru zo enorm droog zou zijn, er groeit nauwelijks iets, toch is het prachtig om er door heen te reizen.
Als 1e hebben we een stop gemaakt bij ´rotskastelen´ vervolgens zijn we over de altiplano verder gereisd tot een hoogte van 4900 meter. Overal langs de weg zie je alpacas en lama´s grazen. Verder zien we Ibussen en andere vogels waar ik de naam niet van weet.
Het gezelschap is best leuk. We trekken met name op met een Canadees gezin, die met hun 2 dochters aan het rondreizen zijn.
Op 4900 meter komen we bij een soort van ijsmuur, uiteraard moeten hier foto´s gemaakt worden.
Vervolgens rijden we door naar Chibay. Dit dorpje ligt midden in een vallei waar ze enorm veel terrassen gemaakt heben zodat er vanalles verbouwd kan worden. In de middag reizen door dit landschap door naar Cruz del Condor. hier zien we verschillende condors terug vliegen naar hun nesten voor de nacht.
´s Avonds eten we met z´n allen en naar bed.

De volgende ochtend (ik weet niet welke dag dat was, ik raak het soms een beetje kwijt) zijn we de canon in gelopen. Ze zeggen dat dit de 2e diepste canon van de wereld is, van het diepste naar het hoogste punt is ongeveer 3200 meter. Wij hoeven gelukkig maar 1000 meter af te zakken voordat we de bodem bereiken. Via een pad die bezaait ligt met grote en kleinere stenen, schuiven we omlaag. Ik zie er nu al tegenop om dit pad morgen weer omhoog te moeten klimmen maar goed vooralsnog, probeer ik hier niet aan te denken. Beneden gekomen, overnachten we in een oase, we slapen in tentjes en er is een pracht van een zwembad. Uiteraard is dit heerlijk en we nemen het er dan ook lekker van maar wij hadden hier iets meer avontuur, wat primitiever verwacht. Maar goed...

De volgende ochtend staan we om 4.00 uur (ja, je leest het goed) op. We ontbijten pakken snel de spullen in, in het pikkedonker en beginnen aan de inmense klim. Wat is dit zwaar... in ons eigen tempo, klunnen we ons zelf omhoog. Na ruim 2 1/2 uur lopen komen we bezweet en hijgend aan. Dit zit er op...gelukkig!
We zijn vroeg genoeg om weer bij Cruz del condor te gaan kijken waar we de condors weer omhoog zien stijgen. We zien er meer dan 10, wat echt adembenemend is.
Vervolgens bezoeken we wat dorpjes en gaan we naar de hotsprings waar onze benen bij kunnen komen van de inspanning van vanochtend.
Na de lunch zetten we koers -over de altiplano- naar een punt, waar wij de bus nemen naar Puno.
Daar aangekomen nemen we afscheid van het gezelschap en rijden wij de andere kant op.

Vandaag is het zondag en hebben we een regeldag. Weer even plannen maken voor de komende dagen en kijken en uitzoeken hoe we het beste door kunnen reizen naar Bolivia. morgen gaan we naar het Ticicacameer (dadelijk gaan we dit meer ook alvast bezoeken). We zitten nu op een hoogte van 3800 meter. We hebben er eigenlijk nauwelijks last van, dat is wel fijn.

Dat was het weer zo´n beetje. Tot de volgende keer!
Hopelijk lezen we dan dat het zonnetje is gaan schijnen in Nederland.

Groeten van ons!

• 13 Juli 2008 - 19:54

Nicolle En Peter:

Hallo, weer even een berichtje van ons. En ja de zon heeft vandaag geschenen, dus we hebben de zondag lekker op de camping doorgebracht. Peet heeft nog gefietst en ik heb me verdiept in allerlei theorieën over 2012 en de mayakalender. Ik moest van Peet even doorgeven dat hij kei-jaloers was. Ik ben bang dat jullie reis toch niet op kan tegen een mountain bike clinic in Gulpen. Hoewel hij daar gisteren toch ook wel heel enthousiast van terug kwam. We zijn aan het aftellen voor de vakantie. Nog 2 weekjes! We zijn eraan toe. Peet zijn werk is erg druk. Hij heeft nu toch het plan opgepakt om met alle werknemers een kennismakingsgesprek te voeren. Dat zijn er 110... Op mijn werk zet zo langzaam de komkommertijd in, dus dat geeft me tijd voor bezinning. We volgen jullie reis nog steeds met veel interesse. Leuke verhalen en mooie foto's maken ons toch wel afgunstig. Maar het is jullie natuurlijk gegund. Pas goed op elkaar.

• 14 Juli 2008 - 17:46

Tante Mieke:

die Paul, eet zo maar een cavia, Delfin moet het maar niet horen, hij zal wel zeggen dat zijn Sammie niet voor consumptie is bestemd!!, wel leuk jullie reisverslagen, wel goed uitkijken in Bolivia!!!

• 15 Juli 2008 - 11:38

Margriet:

Maar Paul, dat heb je toch niet echt gegeten!!!
    Nog veel plezier daar!!

• 15 Juli 2008 - 14:37

Albert:

Hoi Paul en Eugemiek.

Ben weer op de hoogte van jullie reis.
    Ben benieuwd of de Cavia lekker was. Denk van wel....

Veel plezier.

Gr. albert

• 30 Juli 2008 - 20:34

Gerwin:

Was dat zo'n kartonnen bord waar je je hoofd en je handen doorheen steekt, Paul?

Als dat maar geen Vlaams programma op gaat leveren, Cavia eet Paul.