Laatse dagen Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Laatse dagen Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Laatse dagen Peru

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

15 Juli 2008 | Bolivia, La Paz

Hoi hoi,
Inmiddels hebben we Bolivia bereikt, vandaag zijn we via Cpacabana de grens over gegaan. De laatste dagen hebben we in Puno doorgebracht aan het Ticicacameer.
Gister zijn we een dag over dit enorme meer gaan varen, het is het hoogst bevaarbare meer van de wereld. We zijn de Uros indianen gaan bezoeken en hebben het eiland Tequille aan gedaan.
Het is een beetje vreemd weer hier, overdag schijnt de zon, het zal zo rond de 30 graden zijn, strakblauwe lucht (we zijn dan ook weer een beetje verbrand), ´s avonds koelt het enorm af en zakt de temperatuur tot net onder 0 graden. We hebben daarom een lekkere warme muts gekocht en handschoenen, wel lachen want met de muts op, klim ik ´s avonds in bed....lekker warm!
Vandaag zijn we heel de dag op getrokken met een Nederlands stel en ´s avonds met zijn viertjes lekker pizza gaan eten.

Voor de komende dagen, hebben we de planning gemaakt, wat het allemaal gaat worden, zien jullie vanzelf wel. n ieder geval ons hoogterecord breken......

Nog even kort iets over onze 1e indrukken van Bolivia. Tja..... eigenlijk weten we het nog niet. We zien prachtige landschappen, La Paz ligt op meer dan 4000 meter hoogte in een dal. Op de hellingen omhoog, zijn ook nog allemaal huizen, achter deze hellingen liggen weer de hoogste bergen van Bolivia (de Cordorilla blanca), echt een prachtige ligging.
Vandaag was het de viering, van het zoveel jaar bestaan van Bolivia, we hebben prachtige optochten gezien, waar de locals in mooie kleding danste door de straat (het had iets weg van carnaval zoals dat in Rio de Janeiro zoal zijn). Morgen is het weer feest, ze noemen het het feest van La Paz, ze kunnen er hier dus ook wel iets van.....

We houden jullie op de hoogte!

Heel veel groeten van ons!

• 16 Juli 2008 - 07:23

Peter Sandkuijl:

Sjeezzz, met de muts op naar bed.....

• 16 Juli 2008 - 08:18

Anita V.:

Hoi Eus en Paul.

Hartstikke leuk weer allemaal. Ik ben na een paar dagen zee met de kids weer helemaal bijgelezen. Ik zou dit allemaal best eens met eigen ogen willen gaan zien. Wat een avontuur! Dat is nou eens even echt afkicken van het dagelijks leven in ons kikkerlandje.
    Het regent pijpenstelen, dus ik hunker nu wel naar hogere temperaturen in Italie.
    Het gaat jullie weer goed.
    Groetjes Anita

• 16 Juli 2008 - 10:04

Rob:

Wat een mooie foto's.
    Muts en handschoenen, dat duurt hier ook niet lang meer met deze rgen en temperaturen...