Omgeving La Paz verkent - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Omgeving La Paz verkent - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Omgeving La Paz verkent

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

16 Juli 2008 | Bolivia, La Paz

Ha (bijna) medevakantiegangers,

wij hebben vandaag deomgeving van La Paz verkent en wilde nu wel eens een goede indruk krijgen wat deze stad inhoud. Je hoort namelijk dat het een grote stad is en krijgt daardoor de indruk dat hij heel overweldigend is. Nu groot is hij wel met 2.500.000 inwoners maar hij komt niet op je af als je er door heen loopt. La Paz is namelijk gelegen in een dal en verspreid zich tegen de bergwanden en het hoger gelegen plateau uit. Het is zeer moeilijk om er een goedbeeld van te krijgen behalve als je nog hoger gaat dan de stad ligt. De stad ligt namelijk tussen de circa 3100 en 4700 meter. Nadat we gisteren avond een wandeling door de stad hadden gemaakt en bij diverse tour operatours hadden gekeken kwamen we een tour tegen die naar een dichtbij gelegen ski-oord gaat op 5100 meter. Je moet dan nog 200 meter lopen naar de top van de berg en krijgt dan een heel mooi uitzicht over La Paz en hoe het ligt. Tevens zie je dan die mooie witte bergtoppendie La Paz omringen. Na ongeveer een rit met de bus van 2.5 uur ben je bij het huisje van het vrlaten ski-oord en dan gaat het lopen naar de top beginnen. Heel langzaam en naar hijgend bereik je de top maar het uitzicht is formidabel.

'smiddags zijn we met dezelfde tour naar een vallei geweest die ze de maanvallei noemen. Dit omdat er door erosie een soort landschap ontstaat met stalagmieten. Het is ontstaan in een klei laag en natuurlijk omdat het één zachter is dan het ander ontstaat dit landschap.

Morgen blijven we een dag in La Paz. De stad komt heel vriendelijk over en dan kunnen we mooi plannen maken, shoppen, alles weer oporde stellen in onze rugzakken en alles wat je op een vakantiedag zoal doet.

Zoals je hoort ook wij doen wel eens een dagje rustig aan.

Veel groeten en knuffels uit een zonnig La Paz en tot hoors.

• 17 Juli 2008 - 10:35

Suzan:

Hee eus & paul,

Zo te zien hebben jullie een supermooie vakantie !
    mag ik de volgende keer ook mee?

Kuskus Suzan

• 17 Juli 2008 - 10:40

Harry & Mia Hendriks:

Beste EusPaul,
    het is daar ontzettend mooi ,zoals de foto's het weergeven en zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin
    dus houwen zo
    , en plakt er desnoods nog een maandje aan vast je bent nou toch eenmaal daar , voor ons zit er niets anders op dan de fiets te pakken en naar zilst kermis te fietsen
    we zitten dan lekker buiten tegenover jou woning aan de trappist dat weet je nog wel,
    wij wensen jullie nog hele mooie dagen ,en kijken inmiddels uit naar de volgende foto's
    groetjes en tot horens
    Harry & Mia.

• 17 Juli 2008 - 12:00

Lilian:

Hey Paul en Eus.Aan al jullie verhalen en fotos te zien hebben jullie echt een geweldige vakantie. Superleuk om zo uitgebreid te kunnen lezen wat jullie allemaal al gezien en gedaan hebben.De fotos zijn echt fantastisch! Geniet er nog maar van en pas goed op elkaar. Tot over een paar weekjes. Liefs Lilian (en Brammetje natuurlijk).

• 17 Juli 2008 - 13:11

Angela:

Hoi Eugemiek en Paul,

Tjee zeg, wat jullie al allemaal gezien en meegemaakt hebben! Echt super! En dan die foto's, wauw! Ik denk alleen dat jullie nog een paar weken vakantie nodig hebben als jullie terug zijn; om uit te rusten en om alles nog eens de revue te laten passeren. Hier bij PGZ is het nu erg rustig, alleen de admi en het KDC zijn er, voor de rest heeft iedereen vakantie. Voor mij is het alleen maandag nog en joepieeeee vakantie! Dadelijk hebben we teamuitje met de admi; eerst gaan we glasmozaïeken en vervolgens heerlijk uit eten. Nou geniet nog enorm van jullie vakantie!!! Groetjes Angela

• 17 Juli 2008 - 13:53

Ben:

Ik hoop dat ze in La Paz ook een Hoek hebben.

Dikke knuffel

groetjes Daantje Barel

• 18 Juli 2008 - 15:04

Leo En Franka:

Hallo Paul en eus

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.Voor zo'n vakantie moet je wel conditie hebben maar daar twijfel ik niet aan bij jullie.Jullie verhalen lezen we over 4 weken wel weer verder. Want ook wij gaan er 4 weken tussenuit.We vertrekken maandagmorgen om 7.45 uur en zijn dan 's middags om 2 uur al in Amerika. Stelt toch niks voor!!!!!Nog een hele fijne vakantie en tot op de sportschool.
    Leo en Franka

• 20 Juli 2008 - 08:07

Cas:

tja wat zou je toch kunnen doen op een vakantie dag zo samen met zen tweetjes. ik zou dan ook werkelijk niks kunnen verzinnen.

maar ziet er geod uit allemaal en ja ook ik heb nu vakantie. hiep hiep hoi. groeten

• 20 Juli 2008 - 08:11

Cas. :

Tja eus waar jij met je muts wel niet allemaal tegen aan en op gaat zitten zeg. en paul oude tijden herleven coca bladeren ook kauwen zeker. groeten

• 20 Juli 2008 - 09:09

Miri-An Barel:

Hoi Eus en paul

Nou Paul dat had je een paar jaar eerder moeten weten dat er een theetje is tegen hoogteziekte, dan hadden jullie waarschijnlijk al wat eerder de hogere plaatsen van deze aardkloot bezocht.
    Maar het is er wel prachtig.
    Lekker kleurrijk ook.
    Nooit gedacht trouwens dat je zoveel kon doen met riet. Zou dat hier ook gaan zo een rieten aanbouw aan je huis, dan ben je misschien wat sneller klaar.
    Hier gaat alles zijn gangetje, onze Cas heeft een week eerder vakantie gekregen ergens in de communicatie iets niet goed gegaan. Maar goed dat we niets geboekt hebben. Ze opperde al tegen Cas dat ze de kermis anders maar een week eerder moesten houden. Maar dan zouden al die andere 5000 kermisgangers hun vakantie ook moeten gaan verschuiven en datzou zo een zooitje worden, dus nu valt de kermis in de laatste week van zijn vakantie en heeft hij alleen het weekend om een beetje bij te komen.
    Nou jullie ook weer een beetje op de hoogte(ha ha ha). Nog heel veel plezier en mooie uitzichten gewenst.
    knuff en xxx van de Bareletjes.