Van Samarkand naar Tasjkent - Reisverslag uit Tashkent, Oezbekistan van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Van Samarkand naar Tasjkent - Reisverslag uit Tashkent, Oezbekistan van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Van Samarkand naar Tasjkent

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

06 Augustus 2011 | Oezbekistan, Tashkent

** Donderdag 4 augustus 2011, Oezbekistan:
Vanochtend hebben we nog tijd om de laatste bezienswaardigheden in Samarkand te gaan bekijken,want vanmiddag gaan we weer op doorreis. Na het ontbijt lopen we richting de Bibi Khanym moskee. Deze hebben we gisteren ook al gezien maar toen zijn we niet meer naar binnen gegaan omdat we te vermoeid waren. Vandaar dat we vandaag terug lopen. Deze moskee heeft Timoer laten bouwen en deze moest nog groter worden dan alle andere moskeeën binnen zijn rijk. Momenteel is men druk bezig om deze netjes te restaureren. Deze moskee is vernoemd naar de lievelingsvrouw van Timoer Lenk. Als we deze moskee bekeken hebben, lopen we naar de bazaar. Hier is een enorme levendige markt waar van alles verkocht wordt. De mensen zijn nieuwsgierig naar waar we vandaan komen en beginnen een praatje, anderen bekijken ons van een afstandje en weer anderen vragen of we een foto van hen willen maken. Er hangt een gezellige sfeer. Na wat gegeten te hebben lopen we via het Registanplein terug en pakken een taxi terug naar ons hotel. Daar nemen we even de tijd om lekker te lezen. Om 16.00 worden we opgehaald en brengt Yoery ons naar het station.
De trein breng ons in vier uur naar Tasjkent, de hoofdstad van Oezbekistan. We zien niet veel van de stad maar hetgeen we zien, ziet er allemaal erg mooi en verzorgd uit. De gebouwen zijn van grote allure en super netjes verzorgd. Overal zijn brede lanen en parken. Als we in ons hotel aan komen openen we snel de skype want we hebben een belafspraak met ons pa en ma. Gelukkig hebben ze de skype open staan zodat we elkaar weer even kunnen zien en wat kunnen bijkletsen. Om 22.30 vallen we vermoeid in slaap. Morgen worden we alweer om 8.00 opgehaald.