Van Hotan naar Minfeng - Reisverslag uit Minfeng, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Van Hotan naar Minfeng - Reisverslag uit Minfeng, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Van Hotan naar Minfeng

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

25 Augustus 2011 | China, Minfeng

** Maandag 22 augustus 2011, China
Om 07:00 uur gaat de wekker om te gaan ontbijten. Goedemorgen.........wat een ontbijt. Paul besluit om even naar de supermarkt te rennen en brood te halen want het ontbijt is waardeloos. Intussen ontdekt Eus dat de twee andere toeristen Nederlanders zijn en vandaag ook naar Minfeng reizen. Na het ontbijt rijden we in vier uur via de rand van de Taklamakanwoestijn naar Minfeng. Minfeng is niet meer dan een tussen stop omdat de route door de woestijn anders te lang is. In het hotel checken de Nederlanders tegelijk met ons in en we besluiten de rest van de dag samen op te trekken. In Minfeng is niet veel te beleven maar omdat we ook geen zin hebben om de hele middag in het hotel te blijven lopen we met ons vieren door het dorp. We zien hier veel beschilderde poorten en dakranden. Ook zien we dat de Chinezen hier weer flink bezig zijn. De straten worden verbreed en geasfalteerd. Als hier niet voldoende ruimte voor is snijden ze het huis wat in de weg staat gewoon door midden. In de overgebleven helft kunnen de mensen dan blijven wonen. Na twee uurtjes zwerven hebben we zin in thee gekregen. Met handen en voeten leggen we uit dat we graag thee zouden willen hebben. We zetten de stoelen op de stoep en zitten daar een hele tijd zomaar te kletsen met Maarten en Monique uit Voorhout. Laat in de middag lopen we terug naar het hotel en houden een kleine rustpauze. Om 19.00uur gaan we met z'n vieren te voet terug naar het dorp. We willen op de nachtmarkt ergens gaan eten. We vinden wat buiten restaurants op de stoep en besluiten om daar wat te eten, maar weer eens testen of onze magen hier tegen bestand zijn. Met handen-en-voeten taal bestellen we twaalf kebaps, tweemaal brood, groene thee en tweemaal deegballen in een soepje. Het eten is best lekker en we bestellen later nog 12 kepabs. Dit gaat helaas mis en we krijgen er twintig. Dat is een beetje teveel van het goede en delen daarom enkele stokjes met vlees uit aan mensen op de markt. Met een goed gevulde maag lopen we nog even door het dorp en bewonderen, nou ja..... bewonderen we de mooi verlichte Chinese gebouwen die hier zo lekker misplaatst zijn. In het hotel nemen we afscheid van de twee Nederlanders en waarschijnlijk zien we elkaar nog een dag in Turpan.