De laatste dag - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Beijing, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

11 September 2011 | China, Beijing

** Vrijdag 9 september 2011 China
Tja, vandaag is dan echt onze laatste dag van onze totale reis. Wat is de tijd voorbij gevlogen maar we vinden het prima om weer naar huis te gaan en daar straks ons ritme weer op te pakken. Maar eerst hebben we nog een hele dag in Peking, waar we voor de verandering geen plannen hebben. We willen gewoon wat rond kijken en de laatste centen op maken. Na een heerlijk ontbijt lopen we richting een bekende winkelstraat, we hebben daar een smal straatje gezien waar we van vermoeden dat daar nog wel wat leuke kraampjes te zien zijn. Niks blijkt minder waar, dit lijkt wel Chinatown in China. In de kraampjes worden allerlei onverklaarbare, eetbare zaken aangeboden. We zien schorpioenen op prikkers die nog leven. Kronkelend zitten deze beestjes te wachten totdat ze gegeten worden, jakkie! Daarnaast zien we zeepaardjes op prikkers, vogelspinnen, zandwormen, cocons, krekels, vleermuizen en andere rare zaken. Paul kan dit niet ovr zijn kant laten gaan en wil wat zaken proeven. hij begint met vier krekels. Deze worden gefrituurd, er wordt wat zout opgestrooid en dan kan er gegeten worden. Ze smaken best goed volgens Paul, voorzichtig probeer ik ook een hapje en inderdaad, het is minder erg dan verwacht. Vervolgens wil Paul ook nog wel de tarantula (vogelspin) proberen. Nu is de kans dus moet je hem pakken. De haren zitten nog op de poten van deze enorme spin maar dapper eet hij deze ook volledig op. Vervolgens lopen we wat souveniersstalletjes en winkeltjes af en lopen door naar de verboden stad. Daar genieten we nog even van de drukte en de zon. Naderhand sjokken we terug naar het hotel waar we nog even gebruik maken van de sauna en het zwembad. Dan is de tijd toch echt gekomen om in te gaan pakken zodat we de terugtocht kunnen gaan aanvaarden. Vanavond om vijf minuten voor twaalf zal het vliegtuig vertrekken, via Isanbul komen we dan weer thuis.