Van Xiahe naar Xian - Reisverslag uit Xiahe, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu Van Xiahe naar Xian - Reisverslag uit Xiahe, China van Paul en Eugemiek Rovers/van Asperdt - WaarBenJij.nu

Van Xiahe naar Xian

Door: Eus en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eugemiek

06 September 2011 | China, Xiahe

** Zaterdag 3 september 2011, China
Vandaag doen we eigenlijk niet zoveel bijzonders, om 15 uur vertrekken we naar Lanzhou om daar de nachttrein naar Xian te nemen. Voor de ochtend hadden we eigenlijk gepland om fietsen te huren en de omgeving op de fiets te gaan verkennen. Maar het is grijsachtig weer en het is koud. Het is zo'n 19 graden, dat zijn we niet meer gewend. Met lange broek, sokken aan en de jas dichtgeknoopt maken we een wandeling langs de pelgrimsronde, via het Tibetaansdorp naar buiten het stadje. Als lunch eten we een pannenkoek en bekijken nog wat winkeltjes. Om 15 uur vertrekken we dan richting het treinstation, een rit van vijf uur. We rijden wederom door prachtig landschap. Als we ruim op tijd aan komen bij het station vinden we al snel onze wachtruimte, bij nader onderzoek blijkt dat wij in de VIP room moeten wachten. Geen probleem, we spelen daar een potje kaart en eten wat. Netjes op tijd arriveert de trein en we delen onze coupe met twee vriendelijke Chinese mannen, die uiteraard geen woord Engels spreken. We krijgen van hun allerlei fruit aangeboden om te eten en wij laten ons boekje over Nederland zien. De nacht brengen we schommelend en wakend slapend door.